これまで、黒河内が頻用してきた、福井県生まれの国産素材トリアセテート。上品な光沢としっとりした柔らかさを持ちながら、美しいフォルムを形作ることのできる素材の特質を生かして、数々のドレスをデザインしてきた。今シーズンは、ベーシックに回帰するという意味も込めて、優しい着心地と、シワにならないトリアセテートのドレス2型、トップス、ボトムスを1型ずつデザインした。考えたのは、仕事の場から、ちょっぴりフォーマルな場に出席しなければいけないような1日。さらに華やかさをプラスできるように、トップスには、群馬県桐生の工場で作ってもらったレースのカフス。水溶性の紙に無数の刺繍を施し、お湯の中でゆっくりと、職人の手により紙を溶かすことで、成形させた技術が、籠をモチーフにしたカフスに結晶した。
From before, Kurogouchi frequently used domestic Triacetate fiber, created in Fukui prefecture, to design dresses. A fabric rich with luster, with a soft beautiful texture, still holding able to create an aesthetic silhouette. This season, with the intention of going back to the basics, Kurogouchi created 2 dresses, a top, and bottoms that were wrinkle-free. What she imagined was a day in life, where a woman going from work to a formal occasion. A piece of garment that could add excitement to her daily life. Cuffs of lace created in a factory up in Kiryu, Gunma prefecture, added the flamboyance needed. A refined technique, first adding embroidery onto water soluble paper, then dissolving the paper by the hands of the master, molding cuffs into the motif of baskets.